Рецензия на книгу: Maton K. (2014) Knowledge and knowers: towards a realist sociology of education. Routledge — 244 c. ISBN: 978-0-415-47999-8

  • Мария Рубцова Санкт-Петербургский государственный университет, Санкт-Петербург, Россия
  • Наталья Мартьянова РГПУ им. А.И. Герцена, Санкт-Петербург, Россия
Ключевые слова:

Литература

Бернстeйн Б. (2008) Класс, коды и контроль: структура педагогического дискурса. М.: Просвещение.

Бхаскар Р. (1991) Общества. Социо-Логос, Вып. 1. Общество и сферы смысла. М.: Прогресс: 219–237.

Официальный сайт теории кодов легитимации. [Электронный ресурс] // URL: [http://www.legitimationcodetheory.com/]. дата обращения 21.12.2016.

Archer M.S. (1995) Realist social theory: The morphogenetic approach. Cambridge: Cambridge University Press.

Bernstein B. (2000) Pedagogy, symbolic control, and identity: Theory, research, critique. Lanham, MD: Rowman & Littlefield Publishers.

Bernstein B. (2008) Klass, kody i kontrol': struktura pedagogicheskogo diskursa [Class, codes and control: the structure of pedagogical discourse]. M.: Prosveshcheniye (in Russian).

Bhaskar R. (1991) Obshchestva [Societies]. Socio-Logos, Issue 1. Obshchestvo i sfery smysla [Society and spheres of meaning]. М.: Progress: 219-237 (in Russian).

Legitimation Code Theory [http://www.legitimationcodetheory.com/] (available at 12/21/2016).

Maton K. (2000) Languages of legitimation: The structuring significance for intellectual fields of strategic knowledge claims. British Journal of Sociology of Education, 21(2): 147–167.

Maton K. (2014) Knowledge and knowers: towards a realist sociology of education. Routledge.

Maton K. (2015) Building on Bourdieu: Continuing the mental revolution. In: Beyond the Fields We Know: A cross-disciplinary colloquium on Bourdieusian field methods and theories. Sydney: UTS.

Morais A., Neves I., Davies B. & Daniels H. (eds.) (2001) Towards a Sociology of Pedagogy: The contribution of Basil Bernstein to research. New York: Peter Lang.

Опубликован
2018-06-20
Как цитировать
Рубцова, М., & Мартьянова, Н. (2018). Рецензия на книгу: Maton K. (2014) Knowledge and knowers: towards a realist sociology of education. Routledge — 244 c. ISBN: 978-0-415-47999-8. ЖУРНАЛ СОЦИОЛОГИИ И СОЦИАЛЬНОЙ АНТРОПОЛОГИИ, 20(2), 216–221. извлечено от http://jourssa.ru/jourssa/article/view/231
Раздел
Новые книги по социальным наукам